شش راهکار براي تهويه مطبوع کيس کامپيوتر
 
 
 
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 14:5 ::  نويسنده : علی رحمانی

 1. هر هفته درب کيس خود را باز کنيد و تمامي فن‌ها، بويژه فن CPU را تميز و گردگيري کنيد.

 

 

2. هرگز با جاروبرقي و وسايل مشابه فن‌ها را تميز نکنيد، اين کار باعث مي شود فن‌ها با سرعت به چرخش درآيند و سبب گرم شدن ناگهاني موتور فن شده و از عمر مفيد آن به شدت مي‌کاهد و حتي ممکن است فن، ديگر کار نکند. شما مي‌توانيد از دستمال و چند قطره آب براي تميز کردن استفاده کند.


3. اگر کيس شما داراي جايگاه‌‌هاي ويژه فن است، فن را به اين جايگاه‌ها اضافه کنيد. با نگاه کردن به اطراف کيس خواهيد ديد که جاهاي خالي براي نصب فن وجود دارد يا خير. همچنين جعبه‌هاي کيس انواع مختلفي دارند که شما مي‌توانيد براي تهويه بهتر از کيس‌هايي که جايگاه فن بيشتري دارند استفاده کنيد.

 

4. اگر قصد خريد فن براي قطعاتي نظير CPU ،Power، کارت گرافيک و جعبه کيس را داريد از فروشنده بخواهيد يک فن با دور چرخش بالا و پره‌هاي زياد به شما بدهد. اين فن‌ها به خاطر سرعت و پره‌هاي بيشتر در افزايش تهويه مطبوع به شما کمک خواهند کرد. همچنين چند سالي است که فن‌هاي آبي دربازار يافت مي‌شود که کمي گران قيمت هستند، اگر از نظر مالي مشکلي نداريد پيشنهاد مي‌کنيم از اين فن‌ها استفاده کنيد تا دما را به حداقل کاهش دهند.

 

5. با کوچکترين صداي فن‌ها، سريعاً چک کنيد چه مشکلي پيش آمده که سبب ايجاد صدا شده است. بيشترين عوامل صدا به دليل تماس فن‌ها با يک شئ خارجي مثل کابل‌ها، گرد و خاک شديد دور فن و يا نيم‌سوز شدن فن‌ها مي‌باشد.


6. فن CPU يکي از مهم‌ترين و حساس‌ترين فن‌هاي کيس است. سرعت و راندمان دماي CPU و مادربورد سيستم خود را از تنظيمات BIOS سيسم دنبال کنيد. همچنين اگر احساس مي‏کنيد سيستم بدون دليل Reset مي‌شود و يا پي‌در‌پي هنگ مي‌کند و يا کند عمل مي کند ابتدا فن CPU را با توجه به توضيحاتي که داده شد چک کنيد.

 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سخت افزار کامپیوتر و آدرس hardwargrup.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان